4 kwietnia 2016

Muszę być lepsza

Ten post powstaje inaczej niż większość - spontanicznie. Zaczęłam rozmyślać (w sumie od dawna, ale dzisiaj spędziłam nad tym sporo czasu)  nad tym, że ludzie patrzą na życie przez pryzmat opinii innych ludzi. Jak by to wyjaśnić. Pewnie nie raz zdarzyło ci się być zazdrosnym o oceny koleżanki czy też kolegi. Mówiłeś sobie, że weźmiesz się do nauki, będziesz od niej lepsza. Pytanie brzmi po co? Jeśli zamierzasz faktycznie wziąć się z garść, to szczerze życzę Ci powodzenia, bo ja nie umiałabym tak zrobić. Jeśli jednak ma to wynikać z czystej zazdrości, to nie polecam iść dalej ta drogą. Skoro do tego czasu było Ci dobrze z tymi ocenami, to dlaczego nagle miałbyś je zmieniać? Czy tylko po to, by 'pochwalić' się znajomym, rodzinie? Jak zaczęłam już poruszać sprawę rodziny, to dlaczego mielibyśmy się dla niej uczyć? Nauka nabyta w szkole jest tylko dla nas, i to my idziemy dalej z tym 'bagażem wiedzy'. Oczywiście nie zachęcam do zupełnego olania szkoły. Radziłabym się skupić na tych przedmiotach, która faktycznie będą Ci w życiu potrzebne. I to, czy będziesz mieć 2 z matematyki, a 5 z angielskiego nie ma znaczenia. Ważne, że poświęciłeś czas nauce na coś, co lubisz i wiesz, że z pewnością Ci się to przyda. A co ze średnią? Staraj się, by była na takim poziomie by zadawalała Ciebie a nie Twoją mamę czy ciotkę. Jeśli Twoja średnia nie przekracza 4.0, a jesteś z niej naprawdę zadowolony i czujesz, że dużo czasu poświęciłeś na uzyskanie takiego wyniku, to dlaczego miałbyś coś zmieniać? Zmiany na lepsze są dobre, ale tylko wtedy, kiedy czujemy, że musimy coś w swoim życiu zmienić. Przykładów, w których moglibyśmy powiedzieć 'muszę być lepsza/y' jest naprawdę wiele. Uznajmy, że kolega ma bloga. Cudowny wygląd, masa obserwatorów i ta myśl, że musisz być lepszy. Siedzisz godzinami nad szablonem i za nic w świecie Ci to nie wychodzi. Jak to się mówi, że jednemu wszystko przychodzi z łatwością a drugiemu już nie do końca. Na koniec tej całej refleksji, nad którą myślałam całe dzisiejsze popołudnie wspomnę o jednym. Nie patrzcie na to czy osoba, którą znacie jest lepsza, spójrz na siebie i zastanów się, czy jesteś zadowolony z tego,  w jakim miejscu się teraz znajdujesz. 

snapchat: fleur.rebellex
instagram: jestem_emilia

16 komentarzy:

  1. Świetny post. Od pewnego czasu staram się nie przejmować opinią innych ludzi, ponieważ nie jest to mądre moim zdaniem. Warto robić to co się kocha bez oglądania się na innych :) Bardzo podoba mi się Twój Twój blog :)
    Powodzenia w dalszym blogowaniu i zapraszam do mnie www.sebawear.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako dziecko bardzo przejmowalam sie ocenami, bo rodzina wymagala ode mnie bycia najlepsza. Wciaz byly pytania, zwlaszcza od babci, "na ktorym jestes miejscu w klasie"
    przez to baardzo.przezywalam gorsze oceny i balam sie o nich mowic
    rodzice czasem nie zdaja sobie sprawe jaki to ma negatywny wplyw nie tylko na terazniejszosc ale na przyszlosc.
    teraz ucze sie bo chce, bo cos mnie interesuje i jestem duzo szczesliwsza niz wtedy:)
    Dziekuje za odwiedziny i zapraszam czesciej :* http://dramabeautyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w 1 gimnazjum i na szczęście rodzina nie wymaga ode mnie bycia najlepszym. Ważne jest to, by samemu być zadowolonym z siebie :)

      Usuń
  3. Zgadzam się z Tobą ;P Ważne żeby robić to co my chcemy i uważamy za słuszne ;)
    Może wspólna obserwacja ?
    Zapraszam na --> Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, ja robie to co lubię a zdanie innych mnie nie obchodzi. Super post! :)
    http://glessfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mądrze napisane! Mnie motywuje może nie czysta i chorobliwa zazdrość, ale właśnie taka lekka nuta. Bo jeżeli widzę, że ktoś daje z siebie 1000%, osiąga sukcesy, a ja się obijam i nic z siebie nie daje, to ta osoba mnie motywuje do działania i biorę z niej przykład ;)

    mylittlediet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny blog i bardzo interesujący post!

    Mój Blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog i bardzo interesujący post!

    Mój Blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń