12 marca 2016

Autodyscyplina a nauka

Odrabianie lekcji. Temat, który krąży za mną od ponad 7 lat i jak na razie końca nie widzę. Po pierwsze, dużo gorszy jest ból zęba, a po drugie, i tak nikt za Ciebie tego nie zrobi. Są dwa sposoby patrzenia na zadane lekcje. Wyrachowany: opłaca się zrobić to od razu, nie zostawiać na później i mieć to wszystko z głowy. Luźny: zrobię to później, co mi tam, jakoś to będzie, później nadrobię, świat się przecież nie zawali. A jak się zawali? Będzie trzeba się niepotrzebnie stresować i siedzieć cały weekend nad książkami. 
Część osób siada do lekcji zaraz po powrocie do domu, żeby później mieć spokój. Metoda nie najlepsza, bo nasz mózg jest zmęczony po całym dniu i potrzebuje odpoczynku. Ty daj sobie luz przez co najmniej godzinę, zjedz coś, pomóż mamie, posiedź w internecie, posłuchaj muzyki. Nie rozciągaj tej godziny do dwóch czy trzech, bo potem nie będzie Ci się chciało. 
Planuj. Usiądź i połóż przed sobą tygodniowy plan zajęć. Możesz rozplanować to na zwykłej kartce, wystarczy podzielić ją na siedem kolumn i podpisać poniedziałek, wtorek itd. Zacznij dzień po dniu układać swój rozkład jazdy na ten tydzień. Zapisz swoje obowiązki, rozrywki podczas czasu wolnego i kilka przyjemności. Zachowaj trochę czasu w rezerwie na nieprzewidziane okoliczności typu pilna wizyta u lekarza, sprzątanie przed niespodziewanymi gośćmi. Taką kompozycję umieść w widocznym miejscu. Staraj przestrzegać się tego co do minuty, próbuj. Życie uporządkowane to satysfakcja, a nawet frajda. 
Przerwy. Skończyłaś matmę? Świetnie, należy Ci się krótka przerwa. Posłuchaj muzyki, powyglądaj przez okno, zaczerpnij świeżego powietrza. 10 minut przerwy nie ma urosnąć do kwadransa czy dwóch. Autodyscyplina musi być. 
Po co to wszystko? A może dlatego, żeby przejść z klasy do klasy, mieć dobre świadectwa i zdać maturę. Aby zdobywać pewną wiedzę o świecie, rozwinąć swoją inteligencję, zarazić się ciekawością świata. A teraz dwie rady ode mnie.
1.Uważaj na lekcjach, koncentruj się maksymalnie. Rejestruj to co jest zapisane na tablicy, lub notuj to, co mówi nauczyciel
2.Rób w zeszycie własne notatki. Wieczorem przejrzyj je, podkreśl najważniejsze fragmenty, dopisz skojarzenia.

snapchat: fleur.rebellex
instagram: jestem_emilia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz