5 lutego 2017

Przepis na ryżowe kuleczki z serem

Hej! Dziś coś innego niż zwykle. Zrobiłam kilka dni temu pyszne danie, którym chciałabym się z Wami podzielić. Jest to dobra alternatywa by zastąpić mięso (jak zwykłe mielone) na ryż, by powstały  kuleczki ryżowe. Zajęło mi to 2h na ok. 7-8 większych kuleczek. Wyszły naprawdę dobre. Myślę, że następnym razem nie będę robić kuleczek, tylko po prostu ryż z dodatkami wrzucę od razu na patelnię.

Porcja na 4 osoby

SKŁADNIKI

  • 3 torebki ryżu białego
  • 2 kostki rosołowe
  • woda
  • sól, pieprz, przyprawa słodka papryka
  • natka pietruszki
  • 20 dag sera żółtego
  • (opcjonalnie) sos 4 sery z brokułami - dostępny tylko w Piotrze i Pawle / lub inny
  • 6 łyżek mąki
  • 6 łyżek bułki tartej

1. Do garnka wlać wodę. Gdy będzie się gotowała dorzucić 2 kostki rosołowe i wrzucić 3 torebki ryżu. Gdy ryż będzie już miękki rozciąć torebki i przesypać na durszlak, by odcedzić wodę. Poczekaj ok 10-15 min, by ryż nie był gorący.

2. Przesyp ryż na stół, dodaj do smaku pieprz, sól, słodką paprykę (ja dałam bardzo dużo, niestety nie wiem ile, bo wszystko dodawałam na oko) natkę pietruszki, pokrojone małe kosteczki sera, 6 łyżek mąki i bułki tartej.



3.Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki.

4.Opcja nr1
Całą mieszankę możesz od razu wrzucić na olej bądź margaryne (ja użyłam margaryny ramy w płynie), usmażyć i od razu podać na talerz.

 Opcja nr2 - trudniejsza
Jest to dosyć ciężkie, ale jak widać do zrobienia. Uformuj z mieszanki kulki średniej wielkosci (musisz użyć dużej siły, ponieważ mieszanka się nie klei) 



5.Następnie bardzo delikatnie obtocz w jajku i bułce tartej.




6.Wrzuć na olej/margarynę
Uwaga: ryż aż "podskakuje" na patelni, więc radzę wybrać patelnię z przykrywką.



Całe danie
Do ryżowych kuleczek dodałam sos 4 sery z brokułami, starty ser, surówkę i frytki.



Myślę, że jest to dobry pomysł na obiad w piątek (dla osób przestrzegających post) i nie tylko :)




Mam nadzieję, że mimo czegoś innego post się spodobał i wypróbujecie kiedyś ten przepis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz