24 listopada 2015

Blogowanie- behind the scenes

Hej. Pewnie nie raz zastanawiało Was to, jak to wszystko wygląda. Jak wygląda cały proces powstawania jakiegokolwiek wpisu. Dziś ja, jako osoba, która wie już co nieco o blogowaniu, chcę pokazać wam wszystko od innej strony :)

Pomysł
Jest to najważniejsza rzecz w powstawaniu postów. Zawsze zaczynamy od pomysłu. Nigdy nie wmawiam sobie '' no, to teraz muszę coś wymyślić, bo dawno nic nie wrzucałam'' Nie! Nie można robić tego na siłę. Jeśli coś jest czyjąś pasją, niech nikt nie wmawia sobie takich rzeczy. Pomysł zawsze się narodzi, wystarczy być cierpliwym.

Szkic
Każdy, dosłownie każdy post zaczynam od szkicu. Uznajmy że szkicem będzie zwykła kartka, na której są wypisane rzeczy, o których muszę wspomnieć. Jest to na prawdę ważny element i nie powinno się go omijać. Niby nic, a jednak pomocne.

Zdjęcia
Obróbka zdjęć nie zajmuje wcale tak mało czasu. Trzeba uszykować tło. Tłem może być najprostsza biała kartka, a nawet pościel w kwiatki :) Wykonanie zdjęć, które dołączyłam w ostatnim poście trwało 30 minut. Sama nie wiem dlaczego tak długo. Może dlatego, że przy jednym ujęciu robiłam po 15 zdjęć, by wyłonić to najlepsze. 

Obróbka zdjęć
Kiedyś (1,5 roku temu) zainstalowałam program Photoscape do obróbki zdjęć. Przyznam się bez bicia, że do dzisiaj nie wiem co oznaczają wszystkie ikony, napisy, (dopiero tydzień temu dowiedziałam się co to kadrowanie). Jednak w efekcie obróbki, zdjęcia wychodzą takie jakie bym chciała by były, (nawet jeśli spędzam przy tym 2 godziny [tak, to się zdarza]).

Pisanie postu
Jest to rzecz, która trwa długo. Trzeba zebrać wszystkie poprzednie etapy do kupy i złączyć to w całość. 


Być może dowiedzieliście się kilka nowych rzeczy. Jak widać napisanie postu nie jest wcale takie proste. Co prawda zdjęcia nie pojawiają się bardzo często, lecz nie mogłabym pominąć tego etapu. W tym roku obawiam się, że nie pojawi się blogmas. Lecz żeby poczuć chociaż trochę świąteczną atmosferę również tu, postanowiłam, że będą pojawiać się wpisy związane z tym okresem w roku ;)

snapchat: fleur.rebellex
instagram: jestem_emilia
e-mail: emilia.blog@onet.pl

3 komentarze: