20 stycznia 2016

Zazdrość

Towarzyszy nam ona prawie każdego dnia. 
'Zazdrość to uczucie, odczuwane w sytuacji frustracji, gdy znany jest obiekt zaspokajający potrzebę i osoba posiadająca ten obiekt. Uważana zazwyczaj za uczucie negatywne, choć w łagodnej formie może być np. bodźcem do pozytywnej konkurencji i realizacji własnych aspiracji.' Taką definicję znalazłam w Wikipedii. 
Zazdrościmy wielu rzeczy. Począwszy od ocen, ubrań, rzeczy codziennego użytku a nawet  do osiągniętych celów, rodziny czy miłości pomiędzy dwoma osobami.
Ale czy naprawdę powinniśmy zazdrościć? Odpowiedź brzmi nie. 
Powinniśmy dziękować Bogu za to co mamy. Uznajmy, że masz telefon z innej firmy niż Twoja koleżanka. Jej telefon jest naprawdę cudowny, świetnie działa, nie zacina się, a Twój ma słaby aparat, małą pojemność i jego wygląd Ci się nie podoba. Pojawia się wtedy zazdrość, która może spowodować chęć kontroli i nadzorowania drugiej osoby. Naprawdę fajnie byłoby mieć taki telefon, ale; trzeba się pogodzić z faktem, że po prostu nas nie stać na tak dobry sprzęt, lub szukać rozwiązań, by go mieć. Zalicza się do tego chociaż odkładanie kieszonkowego, zapytanie kogoś z rodziny czy jest w stanie dołożyć do tego urządzenia. Nie polecam tego pierwszego sposobu, czyli pogodzenie się z faktem iż nie mamy tyle pieniędzy, bo to z czasem będzie nas jeszcze bardziej przygnębiać i powodować, że będziemy jeszcze bardziej zazdrościć. Warto szukać rozwiązań.
Czasami pomyślmy, że to, co posiadamy jest tak naprawdę zasługą naszych rodziców i powinniśmy dziękowac im za to co mamy. Przykładowo. Dostałam na gwiazdkę notebooka Samsung RF511, chociaż marzy mi się MacBook. Marzenia Marzeniami, ale bardzo się ucieszyłam gdy dostałam właśnie taki sprzęt pod choinkę. Na początku miałam na myśli "mamo, czemu to nie jest MacBook" jednak to szybko znikło, bo uświadomiłam sobie, ile pracy włożyła moja mama w to, by mieć na to pieniądze. 
Jak widać ja też mam marzenia. Kilka realnych a kilka już mniej. Staram się nie zazdrościć innym, tylko dziękować za to co mam i właśnie do tego Was zachęcam.

snapchat: fleur.rebellex
instagram: jestem_emilia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz